Υποχρεωτικό
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΥΤΤΑΡΟΥ
Μαρίνα Παπαδέλλη
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:
Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να έχουν κατανοήσει:
το φαινόμενο της ζωής μέσα από τις βασικές έννοιες της βιολογίας που αφορούν την δομή και οργάνωση του κυττάρου, τον κύκλο ζωής του, την έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας, την κληρονομικότητα των χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων
τη δομή και λειτουργία των τυπικών φυτικών, ζωικών και μικροβιακών κυττάρων,
τη λειτουργία των βιολογικών συστημάτων
τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διαφορετικών οργανισμών σε ένα οικοσύστημα
την ποικιλομορφία ανάμεσα στους διαφορετικούς ζωντανούς οργανισμούς
Γενικές Ικανότητες Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περεταίρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα αποτελείται μόνο από θεωρητικό μέρος.
Περιεχόμενα μαθήματος:
Χημική σύσταση έμβιας ύλης
Δομή και λειτουργία μεγάλων βιολογικών μορίων
Μικροσκοπία
Δομή και λειτουργία του κυττάρου (δομή και λειτουργία οργανιδίων και υποκυττάριων δομών αυτού)
Δομή και λειτουργία κυτταρικών μεμβρανών
Προκαρυωτικό και ευκαρυωτικό κύτταρο (σύγκριση δομής και οργάνωσης)
Εισαγωγή στο κυτταρικό μεταβολισμό (ενέργεια, ελεύθερη ενέργεια και μεταβολισμός, παραγωγή και ρόλος του ATP στα κύτταρα, ένζυμα και ενζυμική δραστηριότητα)
Κυτταρική αναπνοή
Φωτοσύνθεση
Κυτταρική επικοινωνία
Κυτταρικός κύκλος
Μείωση και φυλετικοί βιολογικοί κύκλοι
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο σε αμφιθέατρο. ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Διδασκαλία με χρήση Τ.Π.Ε
PowerPoint
Σύγχρονη διδασκαλία μέσω e-class
Χρήση διαδικτύου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Εξέταση θεωρίας 2 Αυτοτελής μελέτη 59 Σύνολο Μαθήματος 125 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.
Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή ή προφορική δοκιμασία η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων σύντομης απάντησης, ερωτήσεων ανάπτυξης και ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Campbell N., Reece J., et al. (2013) Campbell Biology (10th ed), Ed. Benjamin Cummings.
Cooper GM (2021) Το κύτταρο - Μια Μοριακή Προσέγγιση, Ακαδημαϊκές Εκδόσεις Ι. Μπάσδρα & ΣΙΑ ΟΕ.
Reece JB., Urry LA, et al. (2013) Practicing Biology: A student workbook, Ed. Benjamin CummingsCampbell N., Reece J., et al. (2013) Βιολογία, ΙΤΕ και Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Starr C., Evers C., Starr L. (2014) Βιολογία – Βασικές έννοιες και Αρχές, Εκδόσεις Utopia.
Μαρμάρας Β., Λαμπροπούλου Μαρμάρα Μ. (2005) Βιολογία Κυττάρου-Μοριακή Προσέγγιση, Εκδ. Τυπόραμα- Αγοργιανίτης Σπ. Μον. ΕΠΕ.