
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Ιωακείμ Σπηλιόπουλος
Αλέξανδρος Κάππος
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 2 |
Εργαστηριακές ασκήσεις | 2 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα αποκτήσουν: ΓΝΩΣΕΙΣ: γνωρίζουν τους δεσμούς του άνθρακα και την δομή των οργανικών ενώσεων κατανοούν τις ομόλογες σειρές των οργανικών ενώσεων περιγράφουν την ισομέρεια των οργανικών ενώσεων ονομάζουν τις οργανικές ενώσεις γνωρίζουν τις φυσικές και χημικές ιδιότητες των οργανικών ενώσεων περιγράφουν τους μηχανισμού των οργανικών χημικών αντιδράσεων ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: ερμηνεύουν τους χημικούς δεσμούς στα οργανικά μόρια συσχετίζουν τις χημικές και φυσικές ιδιότητες των οργανικών μορίων με την δομή τους εφαρμόζουν κανόνες ονοματολογίας των οργανικών ενώσεων προσδιορίζουν το είδος της ισομέρεια των οργανικών μορίων κατηγοριοποιούν τις οργανικές ενώσεις εκτιμούν τους μηχανισμούς των οργανικών αντιδράσεων ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ: συγκρίνουν τις ιδιότητες των οργανικών μορίων προβλέπουν τις ιδιότητες των οργανικών μορίων από την δομή τους σχεδιάζουν μεθόδους σύνθεσης οργανικών μορίων ερμηνεύουν τον μηχανισμό των οργανικών αντιδράσεων αξιολογούν πειραματικά αποτελέσματα συνδυάζουν θεωρητικές γνώσεις και πειραματικά αποτελέσματα |
Γενικές Ικανότητες |
Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περεταίρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες: Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Θεωρία των χημικών δεσμών. Ατομικά τροχιακά. Υβριδισμός. Χημικοί δεσμοί στην οργανική χημεία. Δομή οργανικών ενώσεων. Διαμοριακές δυνάμεις. Ταξινόμηση των οργανικών ενώσεων. Ονοματολογία. Ισομέρεια, στερεοχημεία. Υδρογονάνθρακες (αλκάνια, αλκένια, αλκύνια, αρωματικοί υδρογονάνθρακες), αλκοόλες, φαινόλες, αιθέρες, αλκυλαλογονίδια (μηχανισμοί SΝ1, SΝ2, Ε1 και Ε2), αλδεΰδες, κετόνες, αμίνες, καρβοξυλικά οξέα, παράγωγα καρβοξυλικών οξέων (ακυλαλογονίδια, ανυδρίτες, εστέρες, αμίδια, μηχανισμός πυρηνόφιλης υποκατάστασης), ετεροκυκλικές ενώσεις. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Διδασκαλία με χρήση Τ.Π.Ε PowerPoint Ασύγχρονη διδασκαλία μέσω της ιστοσελίδας e-class |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων ανάπτυξης και επίλυσης ασκήσεων-προβλημάτων, ενώ το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος εξετάζεται με ενδιάμεση γραπτή εξέταση (πρόοδος) και τελική γραπτή εξέταση σε θέματα (ανάπτυξη και επίλυση ασκήσεων) που σχετίζονται με τις εργαστηριακές ασκήσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Στο συνολικό βαθμό αξιολόγησης του μαθήματος συμμετέχει κατά 50% ο βαθμός αξιολόγησης του θεωρητικού μέρους του μαθήματος και κατά 50% ο βαθμός αξιολόγησης του εργαστηριακού μέρους με την προϋπόθεση ότι και οι δύο βαθμοί είναι τουλάχιστον πέντε (5). |
Organic chemistry a short course, H. Hart. L.E. Craine, D.J. Hart C.M. Hadad, Houghton Milfflin Company (2007). Organic chemistry D. Klain, John Wiley & Sons, Inc. Organic Chemistry with Biological Applications, J. McMurry, Brooks/Cole, Cengage Learning (2011). Βασική Οργανική Χημεία, Ι. Σπηλιόπουλος, εκδόσεις Σταμούλης (2008). Επίτομη Οργανική Χημεία, Α. Βάρβογλη, εκδόσεις Ζήτη (2005). Οργανική Χημεία, Τόμος Ι, J. McMurry Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης (2004). Οργανική Χημεία, Τόμος Ι, J. McMurry, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης (2002). |