Επιλογής
ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδικότητας (Υποχρεωτικά Επιλογής) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των εννοιών της νανοτεχνολογίας και των εφαρμογών της στη τεχνολογία τροφίμων
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
κατανοούν τις βασικές αρχές της νανοτεχνολογίας
να διακρίνουν τις διάφορες κατηγορίες νανοϋλικών
περιγράφουν τις εφαρμογές των ναοϋλικών στα βιομηχανία τροφίμων
ερμηνεύουν την επίδραση των νανοϋλίκων στην παραγωγή των τροφίμων
αναλύουν τους κινδύνους από την εφαρμογή των νανοτεχνολογίας στα τρόφιμα
συνθέτουν απόψεις και προτάσεων σε προβλήματα βιοηθικής
αξιολογούν την διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία
Γενικές Ικανότητες Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περεταίρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Φυσικές νανοδομές στα τρόφιμα.
Τεχνητά νανοϋλικά: ανόργανα τεχνητά νανοϋλικά, οργανικά τεχνητά νανοϋλικά.
Επιφανειακά λειτουργικοποιημένα τεχνητά νανοϋλικά.
Εφαρμογές της νανοτεχνολογίας για συστατικά, πρόσθετα και συμπληρώματα τροφίμων και μελλοντικές τάσεις.
Νανοενθυλάκωση, πολυμερικά νανοσωματίδια, μεταφορά βιοδραστικών ουσιών.
Εφαρμογές νανοτεχνολογίας στη συσκευασία τροφίμων: βελτίωση των μηχανικών ιδιοτήτων μέσω των νανοσύνθετων, βελτίωση των ιδιοτήτων φραγμού, βελτίωση της επίδοσης των βιο-βασιζόμενων πολυμερών, επιφανειακά βιοκτόνα.
Ενεργά υλικά συσκευασίας, έξυπνη συσκευασία, νανοαισθητήρες για την ποιότητα των τροφίμων, βρώσιμες νανοεπικαλύψεις, πιθανή μετακίνηση νανοσωματιδίων από τα υλικά επαφής με τρόφιμα.
Εφαρμογές της νανοτεχνολογίας στην ανάλυση τροφίμων.
Νανογαλακτώματα.
Πιθανοί κίνδυνοι για την υγεία καταναλωτές από τα νανοϋλικά.
Βιοϋλικά: επιστήμη υλικών, επιφανειακές ιδιότητες, πολυμερή, υδροπηκτές, φυσικά υλικά, μέταλλα, κεραμικά, σύνθετα υλικά, αποκρίσεις του οργανισμού στα βιοϋλικά, αποτίμηση της βιοσυμβατότητας, αποδόμηση των υλικών σε βιολογικό περιβάλλον, εφαρμογές, μηχανική ιστών.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο σε αμφιθέατρο. ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Εξέταση μαθήματος 2 Εργασία 10 Αυτοτελής μελέτη 49 Σύνολο Μαθήματος 100 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.
Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων ανάπτυξης και επίλυσης ασκήσεων-προβλημάτων.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Chaudhry Q., Castle L., Watkins R.: Nanotechnologies in Food. Editions RSC Publishing, 2010
Huang Q.: Nanotechnology in the Food, Beverage and Nutraceutical Industries. Editions
Woodhead Publishing, 2012
National Research Council: Nanotechnology in Food Products: Workshop Summary. The National Academies Press, 2009