ΑΓΓΛΙΚΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΙΙ
Αρετή Βογοπούλου
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 2 Φροντιστήριο 2 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Αγγλική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων στην Αγγλική γλώσσα σε επίπεδο Β2/Γ1 σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες με έμφαση στα Ακαδημαϊκά Αγγλικά. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια έχει αποκτήσει τις ακόλουθες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες:
Γνώσεις:
κατανοεί αυθεντικά επιστημονικά κείμενα σχετικά με το αντικείμενο σπουδών με λιγότερο σύνθετες έννοιες, τεχνικούς όρους και ικανό λεξιλόγιο
κατέχει ικανό εύρος γενικού ακαδημαϊκού λεξιλογίου στην Αγγλική γλώσσα (επίπεδο Β2/Γ1)
έχει εξοικειωθεί με την ειδική επιστημονική ορολογία της ειδικότητας του σε καλό επίπεδο
κατανοεί, συγκρίνει και αντιπαραβάλλει διαφορετικά είδη ακαδημαϊκών κειμένων (επιπέδου Β2/Γ1)
Δεξιότητες:
επικοινωνεί γραπτά και προφορικά με ικανοποιητική ευχέρεια λόγου σε θέματα σχετικά με το αντικείμενο σπουδών
συνθέτει ή συνοψίζει πληροφορίες από ποικίλες πηγές συντάσσοντας ένα νέο, ορθά δομημένο, συνεκτικό κείμενο με ικανό εύρος λεξιλογίου, συντακτικών δομών και συνδετικών λέξεων
εκφράζεται προφορικά στην Αγγλική γλώσσα σε καλό επίπεδο, με βάσει προφορικά μηνύματα ή απλά γραπτά κείμενα στην Ελληνική, ή και αντίστροφα
Ικανότητες:
συμμετέχει σε συνήθεις περιστάσεις διαπροσωπικής επικοινωνίας κάνοντας σωστές υφολογικές επιλογές
κατέχει τις ικανότητες για την παραγωγή διαφόρων ειδών Γραπτού Ακαδημαϊκού Λόγου ( περίληψη σύντομων ακαδημαϊκών κειμένων, παράφραση, περιγραφή γραφημάτων και διαγραμμάτων)
προσεγγίζει, επεξεργάζεται και αναλύει με αυτονομία αυθεντικά επιστημονικά κείμενα μέτριας έκτασης και δυσκολίας
Γενικές Ικανότητες Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των εξής γενικών ικανοτήτων:
Ανάπτυξη της ικανότητας για ανεξάρτητη και αυτόβουλη μάθηση
Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
Βελτίωση των στρατηγικών μελέτης και της εν γένει ακαδημαϊκής επίδοσης.
Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου για προσωπική μελέτη και έρευνα
Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Οι βασικές ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν:
διδασκαλία των βασικών δομών και των βασικών χαρακτηριστικών του ακαδημαϊκού λόγου.
γλωσσικές δραστηριότητες ανάπτυξης προφορικού και γραπτού λόγου όπως γραμματικές ασκήσεις και ασκήσεις λεξιλογίου, γραπτές εργασίες (essays, papers), προφορικές ασκήσεις (presentations, role-plays, debates, discussions)
επεξεργασία αυθεντικών κειμένων και άρθρων μέτριας/υψηλής δυσκολίας (επίπεδο Γ1) σχετικών με θέματα της ειδικότητας του τμήματος
συστηματική εξάσκηση λεξιλογίου (Γενικών Αγγλικών και Ακαδημαϊκών Αγγλικών)
διερεύνηση βιβλιογραφίας και συστηματική χρήση λεξικών και άλλων πηγών
Το μάθημα περιέχει ποικίλα αυθεντικά κείμενα από ακαδημαϊκά βιβλία, επιστημονικά περιοδικά και ξένο τύπο τα οποία αναφέρονται σε θέματα συναφή με το αντικείμενο σπουδών.
Τα φροντιστηριακά μαθήματα περιλαμβάνουν ασκήσεις και εργασίες ανάπτυξης προφορικού και γραπτού λόγου.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Διαλέξεις στην αίθουσα,
Ασκήσεις σε ομάδες εργασίας με φυσική παρουσία των φοιτητών
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Χρήση Οπτικοακουστικού υλικού και πολυμεσικών εφαρμογών
Χρήση ηλεκτρονικής ιστοσελίδας του μαθήματος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 26 Φροντιστηριακές εργασίες 26 Τελική εξέταση 2 Αυτοτελής μελέτη 46 Σύνολο Μαθήματος 100 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γλώσσα Αξιολόγησης: Αγγλική.
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
ερωτήσεις ανοιχτού τύπου
κείμενα με κενά
κείμενο κατανόησης γραπτού κειμένου
συγγραφή έκθεσης/περίληψης
Προαιρετική εργασία (30%) με υποχρεωτική προφορική παρουσίαση, ατομική ή ομαδική, σε θέμα σχετικό με το αντικείμενο σπουδών.
Σημείωση: Το ποσοστό της γραπτής εξέτασης είναι 70% σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής επιλέξει να επωφεληθεί από την πρόταση (II)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Glendinning, E. & B. Holmstrom (2004) Study Reading. A course in Reading Skills for Academic Purposes. CUP.
Individualised practice on the New General Service List.
McCarthy, M. & F. O’Deil (2016) Academic Vocabulary in Use, 2nd edition. CUP.
Stavropoulos D.N and A.S. Hornby, Oxford English-Greek Learner’s Dictionary, OUP.
The New General Service List (2013): the most frequent words in English: http://www.newgeneralservicelist.org/
Βαγιανός, Ι. (1985) Επίτομο γεωπονικό ελληνοαγγλικό λεξικό.
Κανναβάς, Κ Αγγλοελληνικό λεξικό χημικών όρων.