ΦΥΣΙΚΗ ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
ΕΤΤ2021.2
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο 2o
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Εντεταλμένος διδάσκων

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό Επιλογής)
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα πρέπει να μπορεί να:

Κατανοεί τις βασικές έννοιες της Μηχανικής (Ορμή, Περιστροφική κίνηση, Βαρύτητα, Ατομική φύση της ύλης) των ιδιοτήτων της ύλης (Στερεά), του Ηλεκτρισμού, του Μαγνητισμού, του Φωτός (Ιδιότητες, χρώμα, εκπομπή και κβάντα φωτός) και της Ατομικής και Πυρηνικής Φυσικής.

Συνδυάζει τις γνώσεις που έλαβε.

Επιλύει προβλήματα και ασκήσεις.

Εφαρμόζει τις έννοιες αυτές στα πεδία της Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων.

Γενικές Ικανότητες

Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περεταίρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες:

Αυτόνομη Εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα είναι αμιγώς θεωρητικό.

Περιεχόμενα μαθήματος:

Ορμή.

Περιστροφική κίνηση.

Βαρύτητα.

Ατομική φύση της ύλης.

Στερεά.

Ηλεκτρισμός.

Μαγνητισμός.

Ιδιότητες φωτός.

Χρώμα.

Εκπομπή και κβάντα φωτός.

Άτομο – Κβαντομηχανική, ραδιοχρονολόγηση.

Ακτίνες α, β, γ και Χ.

Ακτινοβολία.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο σε αμφιθέατρο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εξετάσεις 2
Αυτοτελής μελέτη 59
Σύνολο Μαθήματος 100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία η οποία περιέχει συνδυασμό ερωτήσεων ανάπτυξης και επίλυσης ασκήσεων-προβλημάτων.

Στο συνολικό βαθμό αξιολόγησης του μαθήματος συμμετέχει κατά 100% ο βαθμός αξιολόγησης της γραπτής εξέτασης.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker (2014). Φυσική ενιαίο, Κυματική, Θερμοδυναμική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Οπτική, Σύγχρονη Φυσική Εκδόσεις: Gutenberg.

Douglas C . Giancoli (2018). Φυσική, Αρχές και εφαρμογές Εκδόσεις: Τζιόλα

Hewitt, P. G., (2005). Οι έννοιες της Φυσικής. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Ηράκλειο.

Knight R.D. (2017). Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς-Τόμος Α'. Μηχανική, Θερμοδυναμική, Κύματα, Οπτική (Επιστ.επιμ: Ε. Σιδέρης, Σ. Γκανάτσιος). Εκδόσεις: Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ.

Serway R.A., Jewett J.W., (2012) Φυσική για επιστήμονες και μηχανικούς: Μηχανική, Ταλαντώσεις και Μηχανικά Κύματα, Θερμοδυναμική, Σχετικότητα, 8η Έκδοση, Εκδόσεις: Κλειδάριθμος ΕΠΕ.

Serway R.A., Jewett J.W., (2013) Φυσική για επιστήμονες και μηχανικούς: Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός, Φως και Οπτική, Σύγχρονη Φυσική, 8η Έκδοση, Εκδόσεις: Κλειδάριθμος ΕΠΕ.

Wolfson R. (2019). Θεμελιώδης πανεπιστημιακή φυσική (Ελ. Μετάφραση Γ. Ζαχαρίου, Φ. Πινακίδου). Εκδόσεις: ΚΡΙΤΙΚΗ Α.Ε.

Young H., Freedman R. (2009). Πανεπιστημιακή φυσική με σύγχρονη φυσική, Τόμος Α. Εκδόσεις: Α. Παπαζήση.

Young H., Freedman R. (2010). Πανεπιστημιακή φυσική με σύγχρονη φυσική, Τόμος Β. Εκδόσεις: Α. Παπαζήση.

Young H., Freedman R. (2011). Πανεπιστημιακή φυσική με σύγχρονη φυσική, Τόμος Γ. Εκδόσεις: Α. Παπαζήση.